tisdag 1 maj 2018

Test av Lidingöloppet MTB banan

Idag blev det test av Lidingöloppet MTB banan. Tävlingen går nu på lördag så jag tänkte det kan vara bra att få en genomkörare där.
Vakna dock med regnet och ganska kallt väder så jag började nästan ångra att köra ditt då jag skulle cykla både ditt och hem också.
Men sen tog jag mig i kragen då även Stafan Dahl ifrån teamet skulle köra.
Det var fler än vi som hade planer på att köra så vi slog följe med Martin och Co.

Vi körde på en del partier och gasade lite i vissa backar. Banan är grymt utslagsgivande då det hela tiden går upp och ner och är tvära kurvor överallt. 
Backarna är inte så långa men de är ganska branta och väldigt många, det gäller att få med sig farten i alla nedförsbackar och ut ur alla kurvor om man ska ha en skans att hänga med.

Regnet hade gjort banan lite tungtrampad och hal på sina ställen men det var ingen större fara. Det var väll några kurvor man fick ta det lite mer försiktigt i annars var det bara att gasa på.
Stefan hade varit där lite tidigare och redan kört 2:a loopen och när vi kom tillbaka efter första loopen så hade jag redan över 3 timmar på kontot så det blev till att hoppa sista så jag inte skulle komma för sent hem till familjen.
Den går på stora delar av första och det är typ likadan karaktär på andra loopen också så det gjorde inte så mycket.
Fick tillslut ihop 90 km på 4 timmar och 15 minuter så det blev en ganska lagom igenomkörare.



Inga kommentarer: