torsdag 3 maj 2018

Ladd inför Lidingöloppet MTB

På lördag så är det Lidingöloppet MTB som är den första stora tävlingen för året där stora delar av MTB eliten kommer starta.


Jag laddar upp med att ta 2 vilodagar innan racet. Oftast brukar jag vilja ha ett väckpass dagen innan tävlingen för att få igång kroppen så jag inte blir så segstartad.

Dock har det blivit lite sova som vanligt och jag har känt mig ganska stum och seg så jag tror det är bättre för mig att bara försöka vila ut.
Ibland har det faktiskt gott riktigt bra när jag vilat 2 dagar innan race men det har också gjort mig seg ibland. Jag hoppas på det förstnämnda att jag piggnar till och är utvilad.

På lördag får vi se hur det fungerar. Jag hoppas också att jag inte får problem med insulinpumpen. Det här är det första riktiga långa racet jag kör med insulinpumpen så jag hoppas jag kan hålla blodsockret på en gämn och fin nivå och att jag inte får något blodsockerfall.

Inga kommentarer: