lördag 7 april 2018

Sista passet blev uppför Sa Calobra

Idag var det dags för det sista cykelpasset här nere på Mallorca. Har blivit grymt många mil för att vara mig och en hel del höjdmeter också.
Idag var det jag, Stefan Kuhl, Isak Nordin, Erik Åkesson och  Rikarchard Lööw som skulle cykla ut och köra Sa Calobra en sista gång medan de andra körde en liten annan runda utan allt för mycket berg.
Vi tog det ganska lugnt på vägen ditt. Erik visade hur man cyklar uppför på riktigt.

Det är 55km till Sa Calobra ifrån vårat hotell så det blev en ordentlig uppvärmning ditt.

Efter lite drygt 2 timmar så hade vi kommit fram till toppen och det var dags för den roliga slingrande vägen nerför.

Vi tog ett varv ner till vattnet och tittade lite på utsikten innan det var dags att börja trampa uppåt igen.

Stefan skulle försöka slå rekord och hade Isak och Erik som hjälpryttare upp som kunde ta vind och hålla farten uppe.
Själv försökte jag bara ta mig upp.
Kändes grymt segt i början och hade inget driv alls. Hade svårt att få pulsen över 140 i början som i vanliga fall är min medelpuls på distanspass.
Men efter 2/3 delar av backen så började jag vakna till liv lite och jag kunde få pulsen över 150 i alla fall. 
Kom upp en bra bitt efter de andra och får inse att jag har lite att jobba med här.

Blev en fin fika i solen nere vid Pollenca på hemvägen efter att Stefan och jag kört på nerför Coll de Femenia. Så grymt kul att köra utför med min skivbromsar Trek Emonda.
Den går så otroligt fint utför och är riktigt vällbalancerad.

Sen var det bara hem till hotellet och packa ihop allt och gå och käka middag.






Inga kommentarer: