tisdag 3 april 2018

Maxning uppför Sa Calobra

Idag var det dags för maxning uppför Sa Calobra. Nästan hela teamet skulle cykla dit och sen köra ner till botten för att köra allt vad man orkar uppför.

Blev en ganska lugn körning ditt med lite hårdare körning upp till Coll de Femenia.

Det är runt 5 mil till Sa Calobra så det blev en ordentlig uppvärmning ditt.

Jag fick tyvärr problem med mitt blodsocker igen då den bara ville gå neråt trots att jag sänkt både den basala dossen med 0,1 IE varje timme och på det temporärt sänkt med 50%
Hade fått dra i mig en stor flaska sportdryck, stor godispåse plus 200 gram torkad frukt innan jag ens hunnit ta mig upp till toppen. 

Fick en liten film påväg ner till Sa Calobra. Det är ju den roligaste bitten. Köra uppför var tyvärr inte lika roligt för mig idag så det slipper ni se.

Blev en riktigt hård dag i sadeln idag. Blev lagtempo sista milen hem också för att ta ut det lilla som fanns kvar i benen.

Blev 11 mil idag på 4,5 timme.

Inga kommentarer: