måndag 16 april 2018

Lågt blodsocker vid aktiv återhämtning

Idag blev det lätt cykling med Jonathan Wallin. Han skulle köra maxtest i morgon och jag funderar på att testa Arlanda Test Track i morgon.
Påväg till jobbet gick det bra och vi körde lugnt via Edsviken och längs med vattnet runt Hagaparken. Det börjar torka upp riktigt fint där nu.

På väg hem skulle vi köra aktiv återhämtning typ 1 timme riktigt lugnt.
Dock hade mitt blodsocker bara skenat iväg efter lunch.
Hade bara ätit lite Thaimat med vatten att dricka och tog insulin som vanligt för det lite innan 12.
Men strax efter lunchen så sköt det bara iväg rakt upp.


Jag tog totalt 6,5 IE mellan 12:30-15:30. Det är mer än vad jag brukar ta men blodsockret ville inte sjunka. Det var som om min insulinpump fått stop.
Lagom tills att jag skulle ut och cykla så stack det iväg neråt vid 17:40 tiden. Typ 5 timmar efter att jag tagit insulinet.
Trots att vi bara körde aktiv återhämtning och inte tog i alls så störtdök mitt blodsocker.
Under den korta timmen jag var ute och rulla så fick jag dra i mig 2 stycken 80 grams godispåsar och det blev precis lagom för att få upp blodsockret på en normal nivå.
Ibland så förstår jag mig inte på den här insulinpumpen.

Inga kommentarer: