söndag 15 april 2018

Inkörning av min Trek Top fuel 9,9

Idag blev det ett kort distanspass runt Järvafältet. Tänkte jag skulle testa att köra in min Trek Top Fuel 9,9 då det varit varmt och inte så mycket regn på ett tag.

Dock har ju det mesta av snön precis smält så det var fortfarande ganska blött i skogen.

Även en del snö och is var fortfarande kvar men det var inte så farligt mycket.

Ville köra så mycket skog så möjligt för att få till dämparinställningarna så bra så möjligt. 
Skulle dock till svärföräldrarna som bor i Upplands Väsby och det var ett tag sen jag körde ditt sist genom skogen.

Blev lite vilsekörningar och jag kom tillslut ut på något nybygge.

Kom tillslut ut på något endurospår där jag körde något varv.
Tror jag har fått till dämpningen riktigt bra men vet inte om jag ska skruva till returen lite gran.
Ibland känns den lite långsam så det kan behövas få den lite snabbare. Nu körde jag dessutom ganska lugnt så jag får köra in den i tävlingsfart snart också så jag vet hur den reagerar när det går lite snabbare.

Riktigt kul att få komma ut i skogen igen. Hoppas det torkar upp lite mer nu bara.

Inga kommentarer: