torsdag 8 februari 2018

Max 20 och Kovee XXX hjul

Idag var det dags att testa en Max 20:a. Det var ett tag sen jag gjorde en riktig maxning då jag oftast har kört 2 på raken med samma effekt.
Men nu var det dags att göra en riktig maxning. Jag siktade ganska högt och hoppades på att klara en på 330watt. 
Jag körde med 5 minuters intervaller med 100 i kadens och 66 i kadens.
Första 10 minuterna gick ganska lätt men sen började det bli tungt när jag skulle växla upp till 100 i kadens. Klarade dock att håla ut de 5 minuterna sen var det bara att växla ner till 66 i kadens och vrida upp till 5KP. Jag brukar ha lättare att köra på låg kadens så nu var det bara att försöka hålla ut de sista 5.
Det gick så det kändes riktigt skönt. Då har träningen gott åt rätt håll i alla fall.
Avslutade med en 20 minuters intervall i sweetspot på 280 watt. Nu gäller det att försöka lägga in ett smart schema med de nya värdena. 
Jag har en tendens till att köra för hårt så jag inte hinner återhämta mig ordentligt. Nu när jag har ett fint värde här så är det dags att utgå ifrån det och inte överivra mig.

Var en sväng till Cykloteket i Bromma idag också. De hade fått in mina Bontrager Kovee XXX Boost TLR 29 hjul.
Det här kommer bli riktigt grymt. Riktigt lätta med en bredd kolfiber fälg på hela 34mm bredd.

Ska bli grymt och testa. Med så breda fälgar så ska det gå att köra ännu lite lägre tryck i däcken och få ännu bättre grepp.
Kan inte bli bättre än såhär, de är ju grymt snygga också


Inga kommentarer: