söndag 11 februari 2018

Magisk skogsdistans med MTB Täby

Idag blev det en magisk dag i skogen med MTB Täby. Det kan inte bli bättre än såhär. Snustorrt i skogen och hårdpackad fin snö överallt.
Vi mötes upp vid Ensta Friluftsgård ditt jag cyklade som lite uppvärmning. 
Jag körde med min stela Procaliber idag då jag ville testa en liten justerad styrhöjd till det högre. Hade satt på 2 cm spacers under styret för att komma upp lite.
Det brukar bli väldigt mycket skogsåka på söndagarna med MTB Täby och de flesta kör heldämpat så nu skulle den få bekänna färg.

Och vilket före det var i skogen. Erik Vrang hade som vanligt hittat en massa grymma stigar att köra på. Det var hårdpackat och fint överallt. Jag hade plockat bort dubbdäcken då jag ville ha lite bättre känsla och lättare att ta sig runt. 
Ångrar det inte en sekund, det var några få ställen det var lite isigt men där var det bara att styra rakt och ta det lite lugnt så gick det att ta sig igenom utan problem.
Vi körde mycket runt Stolpaskogen och bort mot Rösjön, Vaxmora, Väsjöbacken och Norrviken.

Vi körde vidare tillbaks till Ensta via Norrsätra. Hur fina stigar som helst med riktigt bra flow.
Det kändes som jag skulle kunna cykla hur länge som helst på de här stigarn. Så här kul är det och cykla runt i skogen när det är torrt och fint.

Kan det inte vara såhär varje dag. Bra stigar med bra flow, det känns som det inte är träning utan det är bara grymt kul och helt plötsligt har 4 timmar bara flugit iväg huxflux.

Inga kommentarer: