lördag 13 januari 2018

Trainerrace på SATS med CRT

Idag blev det ett hårt träningsrace på SATS med CRT. Vi blev 6 stycken som skulle köra i runt 1 timme.
Jag har ju bytt plats på min insulinpump till magen där den verkar lite bättre på mig och idag verkade insulinet lite för bra när jag började ta i.
Blodsockret var nere på 3,2 där ett tag och jag tryckte i mig en massa godis och sportdryck men pilen pekade bara neråt.
Det är ju ca 20 minuters fördröjning på CGM:en så det som syns har ju redan hänt och det var svårt att veta hur mycket av det jag åt som redan hade börjat verka eller bara försvunnit av träningen. Det blev efter ett tag en rekyl åt andra hållet när allt kom ut i blodet sen.

Blev en ganska ojämn träning för mig och min genomsnittseffekt blev nog inte så bra. Men jag fick till ett par spurter på runt 1100-1200 watt så det får jag vara nöjd med.
Riktigt kul pass med teamet och grymt med riktig effektmätning på cyklarna så man kan se var man ligger.
Får se till och sänka insulinet och äta mer innan nästa gång.

På kvällen så blev det middag med föräldrar och svärföräldrar här hemma då vi firade Emilia. Hon är ju helt såld på Elsa och Frost så hon fick en Frosttårta och var jättenöjd.


Inga kommentarer: