onsdag 24 januari 2018

Snösorbet och snålblåst

Den där fina snön hölls sig inte mer än en vecka. Nu är man tillbaka till det gråmuliga slasket igen.
Körde den vanliga vägen längs vattnet runt Edsviken och Hagaparken och där hade snön inte hunnit smällta bort än utan det var sån där riktigt tungtrampad sorbet. Det var många sträckor där jag fick köra på lättaste växeln för att över huvud taget ta mig fram.
Snösorbet på dagens träning. Fick ta lättaste växeln för att ta mig fram😬
http://per-kumlin.blogspot.se/2018/01/snosorbet-och-snalblast.html
Var dock roligare att köra där än på den blötta asfalten längs E4:an.

Påväg hem så var i stort set all snö borta. Jag tänkte jag skulle försöka gasa på lite mellan Ulriksdal och Helenelund då jag hade lite medvind i början.
Men det gick ifrån medvind, motvind, sidvind lite medvind igen och sen tillbaka till sid motvind. Allt detta trots att vägen är ganska rak och går bara norrut. Snacka om turbulens mellan hus och backar.

Inga kommentarer: