torsdag 4 januari 2018

5x (8+2) på 320 watt

Idag blev det intervaller på Monarken. Var inte så jättesugen på att dra ut i regnet och köra till jobbet så det fick bli ett kvällspass innan middagen.

Tänkte jag skulle ta det lite lugnare idag och inte köra anaerob träning. Planen blev att köra 5 stycken 8 minutare med 2 minuters vila emellan.

Körde på 320 watt som jag har gjort förut och det kändes lätt de första 2 intervallerna men sen blev det riktigt tungt.
På 4:e trodde jag inte att jag skulle klara en till så jag tog lite mer vila. 
Blev 4 minuters vila inför sista och det räckte för den kändes helt plötsligt ganska lätt.

Körde växelvis 100 i kadens och 64 och som vanligt gick det lättare med 64 i kadens. 
Kan nog vara bra att köra med lite högre kadens och få lite omväxling. Brukar kännas lätt för mig de första 30 sekunderna på hög kadens men sen blir det väldigt tungt.
På låg kadens brukar det kännas ungefär likadant hela tiden förutsatt att jag inte kör för hårt och inte orkar hålla effekten.

Inga kommentarer: