söndag 17 december 2017

Kompiscrossen Barkarby

Idag var det dags att köra lite cross. Kompiscrossen gick borta vid Barkarby så det var nästan hemmabana.
Tog min Specialized Crux och cykla ditt som uppvärmning.
Det hade blivit minusgrader så det var ganska halt på vägen ditt när jag körde genom Järvafältet. 
Tänkte att det här kan nog bli en snabb bana om det är hårdpackat och fruset.

Vi var ett ganska stort gäng som skulle köra och det skulle bli 6 varv på den ca 2 km långa banan.

Banan var dock allt annat än hårdpackad och torr. Det var riktigt lerigt och tungcyklat på sina ställen.
Hjalmar tog starten och jag hängde på strax bakom. Kort efter kom Mikael och körde om.
Efter ca halva första varvet så kom även Hans Mård och körde om.

Orkade inte hänga på utan körde mitt eget tempo. Fick sällskap av 2 starka ungdomar som även de häkta av mig efter nästan 3 var.

De är grymt starka de små liven, kul och se framtidens generation köra på.

Körde på lite sista varvet men hade ingen chans att kunna köra ikapp några av de framför. 
Blev riktigt bra träning med ganska mycket teknikkörning då det var både halt och tungtrampa.

Sen var det bara att rulla hem som nedvarvning. Som sagt det var inte någon hårdpackad torr bana som jag trodde det skulle vara först.
Cruxen hade fått en riktig lerinpackning när jag kom hem.



Inga kommentarer: