lördag 2 december 2017

Besök på Railay Beach och halvvägs in i VO2 Max Booster Program

Idag blev det en tur med longtail boat till Railay Beach för att bada och relaxa lite.

Det var väll kanske inte den roligaste stranden precis. Långgrunt och stenig botten så det var inte så bekvämt att gå i. Fanns inte så mycket att titta på heller. 

Jag och Oskar gjorde slag i saken och hyrde en kajak i en timme så vi skulle få se något i alla fall.

Börjar få abstinens här när jag varken kan cykla eller ha fått dyka någonting. Jag vill ju bara få simma lite och se lite fiskar och koraler.

Jag fick i alla fall cykla av mig lite på gymmet. Men den där trainern är allt annat än rolig att köra på. Styret sitter nästan i huvudhöjd och in i magen, helt oergonomiskt. 
När man sen sträcker ut så är armpaddarna vinklade åt fel håll så man håller på att ramla ner och måste sitta och spänna sig för att inte tappa taget.

Men jag kör vidare på VO2 Max Booster Program. Vill ju få någonting gjort här nere.
Idag så stod det 

5 min 70% VO2 max

3 min 75% VO2 max

2 min 80% VO2 max

10 min 60% VO2 max

?? x (30+30sec) 100 / 50% VO2 max


Det vill säga avsluta med att köra så många (30+30sec) du bara orkar utan att tappa effekt på slutet.

Jag höll i 16 stycken sen viste jag inte riktigt om jag skulle klara några mer utan att gå under 100 i kadens de sista sekunderna så jag tog det säkra före det osäkra och avslutade.


Var ganska mör i benen och det är ju grymt varmt där inne utan fläktar så jag håller på att smälta bort.

Nu är det bara 7 dagar kvar av korta hårda intervallpass. Hälften är gjort och jag har än så länge lyckats hålla effekten som träningsprogrammet har sagt att jag ska göra så det känns bra. Hoppas jag orkar med det sista halvan också.

Inga kommentarer: