onsdag 20 december 2017

5x(8+2) på 320 watt

Idag blev det intervaller på Monarken igen. 5x(8+2) på 320 watt fick det bli.
Kändes ganska lätt de 3 första intervallerna men sen började det bli tungt. 
Växlade mellan att köra på runt 100 i kadens och runt 60. 
Som vanligt kändes det tyngre att köra med 100 i kadens så jag började alltid intervallen med det.

På 4:e intervallen började det kännas riktig tungt men det gick fortfarande bättre på den sista delen med lägre kadens.
På sista så var det bara att köra på och jag tänkte att jag testar och ser om jag orkar 10 minuter. Körde 5 minuter med 100 i kadens och det gick bättre än vad jag trodde det skulle göra.
Sen var det bara att hålla ut de sista 5 minuterna på 60 i kadens. 
Lyckades köra hela intervallen så det får jag vara nöjd med.

Pulsen gick upp ordentligt på slutet så jag vet inte om jag hade orkat en till efter det. Kändes ganska lagom med 5 intervaller.

Inga kommentarer: