torsdag 21 december 2017

2x20 på 310 watt

Monarken fick gå varm idag igen. Blev 2x20 minuter på 310 watt direkt efter jobbet.
Hade inte käkat någon middag men hade ända ganska högt blodsocker på 9,1 så jag tänkte att det bara var att köra.
Första intervallen gick utan problem. Körde var 5:e minut med 100 i kadens och var 5:e minut med 60 i kadens. Tycker  det är ganska skönt att växla.

Sen på andra så började det kännas lite tungt. Körde samma där att jag ändrade kadens var 5:e minut. På det andra setet med 100 i kadens kändes det riktigt tungt och jag började undra om jag skulle klara hela intervallen.
Dock så har jag lättare att köra på låg kadens och jag lyckades hålla ut de sista 5 minuterna på 60 i kadens men jag fick gräva ganska djupt för det.

Tyckte jag kände mig lite hungrig på slutet och när jag tog blodprov sen så visade det sig att jag sjunkit till 2,4. 
Helt otroligt att jag lyckades håla hela sista intervallen och inte så konstigt att det gick lite segt på slutet.

Inga kommentarer: