torsdag 7 december 2017

10km jungelpromenad upp till Khao Ngon Nak berget

Idag så fick Eva och jag en lång och grym promenad upp till Khao Hang Nak berget på ca 460 höjdmeter.
Vår kära vän Polly hade erbjudit sig att ta hand om barnen medan vi var uppe vid berget och svettades.
Här nere var starten ungefär.

Sen bar det uppför i en väldans fart.

Det var riktigt roliga stigar på vägen upp. Blandat riktigt branta bland stenar och rötter och lite finare jordstigar som inte var så branta.

Men tillslut så kom vi upp och där fanns det många stenar man kunde stå på och blicka ut över det fina landskapet.


Sen var det bara att försöka hitta ner igen.
Vi hittade ett liten porlande bäck på nervägen också som vi missat på uppvägen. Tror det skall finnas en ännu större men den såg vi inte till eller förstod inte skyltarna som oftast bara stod på Thailländska.

Blev lite god lokal Thailländs mat med Polly när vi kom ner sen.

Efter hemgång så var det dags för det 12 passet av 14 i VO2 Max Booster Program
Detta var det som skulle köras. Låter inte så mycket men efter 11 hårda dagar med VO2 Max intervaller så kan jag medela att sista minuten på 3 minuters intervallen på 100% inte var att leka med. Jag fick gräva djupt för att klara av den.

Total time: 1hour

12 min incremental warm-up

3 min 80%

3 min 50%

2 x (3+3min) 100 / 50%

10 min 50%

2 x (3+2min) 80 / 50%

10 min easy rolling




Inga kommentarer: