söndag 12 november 2017

Uppsalacrossen

Idag var det dags för Uppsalacrossen. Fick ganska mycket torrare väder idag än igår.
Fick även lite bättre startposition idag då det gick skapligt bra igår så det var skönt.
Lyckades få till en riktigt bra start och kom om de flesta redan i början och fick ett bra hjul att hänga på.
Den hårda starten brände dock ganska bra i benen och jag fick svårt att hänga på.

Det var en kort springbacke men den var riktigt brant och hade massa lös jord så det var svårt att få fäste, där tappa jag en massa varje varv. Även backen innan mål var riktigt sugande. Den gick lätt på träningen men blev uppkörd under racet så det var knappt att jag kom upp på slutet då det var så brant och lerigt.

Men det var riktigt skönt att jag kunde ta mig fram och hänga på tätten i 1 varv. Då vet jag att jag inte är helt under isen så länge jag kan starta bra och hamnar i ett skapligt bra startled.

Nu tappade jag lite på slutet då jag inte lyckades köra ikapp igen efter att jag tappat i backarna.
Men jag får vara riktigt nöjd ändå, jag gjorde inte så många misstag och jag tog ut mig så jag var grymt trött.

Fick med hela racet på film här också så det är bara att ta en titt och se hur det är att köra cross.


Resultaten har inte kommit upp än men de borde komma här sen för Uppsalacrossen.

Inga kommentarer: