tisdag 14 november 2017

Lång dag på jobbet

Idag blev det en lång dag på jobbet. Höll på med SQL migreringar och det ville inte gå så smärtfritt som jag hade hoppats på nu när jag Powershell:at ihop det mesta.
Borttagna rättigheter och lite annat strul satte käppar i hjulet.
Men skam den som ger sig, vid 20:30 hade jag fixat allt och det fungerade med både SQL uppgraderingen och deploy av serverprogramvaran.

Jag hatar att inte bli klar med något och ville inte dra hem när jag är halvvägs igenom allt. Stor risk att jag glömmer något om jag hoppar av mitt i också. 
Jag vet att det är svårt att starta mitt i och på morrnarna är det alltid folk som rycker i en så det är svårt att få något vettigt gjort.
Så det var lika bra att stanna kvar och göra klart allt en gång för alla.

Blev ingen träning ikväll utan det fick bli och varva ner till favoritserien The Blacklist.


Inga kommentarer: