söndag 27 augusti 2017

Hacksta XC är nu kört

Idag var det dags för mig att tävla i Hacksta då det vankades MTB Täbys Hacksta XC på en kuperad och fin bana.
Jag körde ditt själv idag och kom ditt lagom i tid för att köra ett testvarv med Andreas Widell.
Fick med ett varv på min Garmin Virb Ultra 30 också.
Det var samma spår som förra året men de hade lagt till några shikaner och ändrat lite spårvall på några ställen.


Sen var det dags för start kl 11:45. Jag kom iväg ganska bra för och vara mig när det går så mycket uppför. Tappa lite för mycket på första varvet. 
Försökte komma igång och såg att jag hade Clive framför mig som är stark i starten. Började komma ikapp på mitten av 2:a varvet och hade fått lite mer flytt i skogen. Sen kom vi till nedförslöpan efter att man kört uppför slalombacken 2:a gången. Kör vänsterspår där jag kört förut och ska hoppa över det lilla hållet som är där men jag vet inte riktigt om jag har för hög fart och hoppar för långt så jag fastnar i hållet efter. Slår över styret och tappar all fart. Både cykeln och jag höll men jag blev omkörd av hela klungan bakom mig.
Blir lite segt och komma igång och jag tappar klunga som precis kört om mig.
På 3:e varvet av 4 känns det som jag börjar få upp flytet lite och har kommit ikapp Fredrik ifrån MTB Täby och kommer även ikapp Kristoffer på slutet. Blev ett hårt men fint race. Vet inte vad det blev för resultat för jag hade bråttom hem då Oskar skulle på kalas. 
Fick dock med 3 varv av 4 på min Garmin innan batteriet dog så ni får titta på det så länge.


Inga kommentarer: