söndag 6 augusti 2017

Finnmarksturen avklarad

Ja det blev start i Finnmarksturen i alla fall. Jag bestämde mig igårkväll runt 21 att jag skulle göra ett försök då det har känts ganska bra i foten. Så det blev ett panikköra till Pär Dalhielm i Västerås på kvällen där.
Gick ganska snabbt att komma upp till Ludvika på morgonen ifrån Västerås så det behövdes inte stressa så mycket.
Vi fick upp tält och flaggor ganska snabbt sen var det bara att gå ut och värma upp.

Sen var det dags för start vid 11. Vädret blev mycket bättre än vad vädersiterna hade utlovat. Där stod det ösregn men det blev som tur var knappt något regn alls, det var lite i början men inte så farligt.

Hade inga större förhoppningar idag utan ville bara ta mig runt och inte skada foten igen.
Tappade redan i första backen där jag brukar orka hänga på men det var bara att köra sitt eget tempo. 
Jag drog inte många meter idag, inte på grusvägarna i alla fall. Hamna i en ganska bra grupp där tempot var skapligt högt. Som vanligt var det några som drog på ganska mycket uppför där jag tappade en hel del men jag lyckades alltid köra ikapp utför.
Sista 15 km var det ganska ryckigt då det gick fort uppför och ganska långsamt nerför och på platten.
Vi började komma ikapp en liten större grupp med åkare men i sista backen så drog de på och jag orkade inte gå med.

Som tur var kom det en rolig utför på slutet och återigen så lyckades jag komma. Nu hade vi även kommit ikapp den större klungan framför så nu var det bara att ligga på hjul igen och invänta spurten. 
Ville inte göra något dumt så jag drog inte på allt vad jag hade men lyckades komma om alla H40 åkare som jag kunde se i alla fall. 

Kändes riktigt skönt att foten höll och att det gick att köra på under så lång tid så det får jag vara riktigt nöjd med. 
Vet inte vad det blev för resultat men det kommer nog upp
här sen.

Inga kommentarer: