tisdag 20 juni 2017

Storkällan GP

Idag var det dags för en liten annorlunda typ av tävling, nämligen ett elimineringslopp i form av Storkällan GP
Vi skulle köra ett kort varv på ca 700 m som tog runt minuten att köra runt där sista man plockades av racet varje varv.
 
Vi var runt 40 pers i A-klassen som jag startade i. Kändes ganska bra i benen och jag hade inga problem att hänga med i målbacken för att det gick för fort.
Körde mycket vänsterspår i innan backen och det gick bra i början för då kunde jag oftast köra om på insidan uppför backen. Det blev dock mitt misstag på slutet då fler började köra där. När det var runt 12-15 pers kvar så kom jag i innerspåret men då svängde hela klungan in åt vänster och jag hade ingenstans att ta vägen och blev tyvärr sist och avplockad. Lite klantigt av mig och inte gå ut på höger men jag hade väll hoppats på att kunna ta mig upp tillräckligt innan klungan började köra vänster.

Men det var kul så länge det vara, riktigt rolig tävlingstyp så länge man hänger med någorlunda bra.
Här har vi målgång för A-klassen, ganska tight i slutet.
 
Får se när nästa race på landsväg blir av. Stockholms Cupen har ju uppehåll nu till augusti.

Inga kommentarer: