lördag 8 april 2017

Första passet på Mallorca

Idag blev det ett riktigt fint pass med CRT laget här nere på Mallorca. Vi hade en runda på 93km med 3 backar som vi skulle gasa i lite gran.
Vi drog ut runt 10 tiden i grymt fint väder och lagom varmt.
 
Det var ganska mycket plattåka till första backen i lugnt och fint tempo så alla skulle hänga på.
 
Sen kom vi till den beryktade backen där det var fri fart. Det var en 7,9 km lång backe på 381 höjdmeter. Isak, Jonathan, Erik och Niclas drog iväg på än gång och jag orkade inte hänga på. Stefan kom ikapp och jag hängde på ett tag men han var för stark och jag fick släppa. På slutet kom även Pär och Fredrik ikapp och jag var tvungen att släppa där också.
Kom tillslut upp på 22:30 ca 3 minuter efter Isak som körde upp på 19:21.
Blev lite finfika där uppe innan vi körde vidare.
 
Blev en härlig nedförslöppa sen och det blev lite lagtempo körning till nästa backe. 

Nu var det en liten snällare och kortare backe på 3,3 km som Isak tog igen på 9:14 själv kom jag upp på 10:47.
 
Sista backen var upp till toppen av Cap Formentor som gick på 6:46 för mig. Riktigt fin utsikt därifrån. Blev ett riktigt fint och bra pass det här.
 

Inga kommentarer: