onsdag 8 mars 2017

Snökaos på jobbpendlingen

Idag skulle det jobbpendlas. Trodde dock inte att det skulle snöat så mycket under natten morgonen. Körde min vanliga runda i hopp om att det inte skulle vara upptrampat så det bara skulle  bli lite mer tungtrampat. Så fel jag kunde ha.
 
Det var väldigt spårigt och som lite extra krydda på allt så var det blankis under så det blev väldigt svårforcerat.
 
På väg hem ifrån jobbet var planen ifrån början att köra ett par varv på nya Fiskartorpet banan. Jag cykla ditt och gjorde ett tappert försök att ta mig runt men det var alldeles för mycket snö. Det gick inte att hålla spåret utan jag gled bara runt och tappa fästet hela tiden så jag gav upp efter ett halvt varv.

Körde hem längs vattnet och fick lite intervall och teknikträning i alla fall.
 
Det får nog bli Monarken tills det har blivit upptrampat eller snön har försvunnit igen. Blev inte så effektivt när jag bara halka runt och inte kunde få något riktigt driv i körningen.

Inga kommentarer: