lördag 18 februari 2017

Det blev Arena Run ändå

Tog en ordentlig sovmorgon och slappade på förmiddagen. Kände mig bättre vid lunchen så jag tänkte att jag skulle testa och åka till Friends Arena och se om jag orkade springa.
Kom till starten 1 timme i förväg och bestämde mig då att jag skulle testa och springa då jag inte hostat på nästan hela dagen.
Blev ingen uppvärmning då det var dags att ställa sig i kö till starten när jag var klar.
Gjorde inte så mycket då jag tänkte att jag ändå ska ta det lugnt.
Startade typ sist i min grupp så det blev en ganska bra uppvärmning och bara lunka med i början.
 
På hinderbanorna så ökade jag tempot lite. Oftast hjälpte det att ta lite fart och hoppa upp på grejerna än att klättra upp. På de mjuka mattorna ville jag försöka ta längre och snabbare steg för att komma förbi dem snabbare.
Ibland var det lite svårt då det var så trångt och svårt att ta sig förbi.
Det var speciellt ett hinder där man skulle klättra upp på en plattå och sen hoppa ner en bit och fortsätta att klättra upp och göra det några gånger på rad.
 
Jag tänkte så klart att om jag hoppar mellan alla svackor så slipper jag klättra ner och upp och slösa en massa energi men det gick såklart inte då det var en massa annat folk ivägen som inte tänkte som jag.
Det var ganska mycket transportsträckor mellan hindrena och där tog jag det ganska lugnt.
 
Lyckades springa de där 5 km på 25:57 så det får jag vara ganska nöjd med då jag inte tog i allt för vad jag var värd.
Hamnade på en hedersam 100 plats i totalen också.
Banan var rolig men jag skulle nog vilja ha lite svårare och framför allt fler hinder. Nu var det ganska mycket transportsträckor runt Friends Arena.

Inga kommentarer: