måndag 9 januari 2017

Skidåkning för första gången på 3 år

Idag blev det till att plocka ur skidorna ur skruben. Har inte kört dem på 3 år och då körde jag bara en gång.

Hade lite bråttom så jag han inte hålla på att joxa med glidvalka och grejer, har inte gjort det på 4:a år. Fick på lite fäste, något blåt som jag hittade i skruben också. Det skulle ha något med dagens temperatur att göra i alla fall.

Körde ut till Gribylunds golfklubb och testade att köra lite. Hade behövt och sätta på lite glid på skidorna märkte jag. Blev ifrånåkt av allt och alla utför. Men jag hade bra fäste så uppför var det inga problem.

Körde bara en timme och han med 12 km. Skulle inte vilja köra Vasan med det här glidet, shit vad jobbigt det var.
På eftermiddagen så var det Norsk julgransplundring inne på söder. Det var hela familjen och svärföräldrarna som var där och dansa runt granen.
 
Det var full fart hela eftermiddagen där med fika, dans runt granen, lotteri, musik och en trollkar som fick alla barnen att lysa upp.
 

Inga kommentarer: