måndag 5 december 2016

James Bond Island

Idag blev det en båttripp till James Bond island. Fick se lite fina yatcher påväg ditt. Skulle inte tacka nej till en sån här.
 
Det var riktigt grymma omgivningar där borta. Vi fick börja med en liten paddeltur i små grottor runt omkring där.
 
Det var fina klippor och formationer överallt.
 
Man hade bra lust att bara hoppa i och simma iväg på lite äventyr.
 
Sen kom vi till själva James Bond island. Riktigt fin natur där också.
 
Vi fick gå runt ön i ca 45 minuter men den var inte så stor så det gick ganska snabbt.
 
Men det fanns en del att se i alla fall.
 
Det var riktigt coolt med alla branta och höga klippor som fanns överallt.
 
Efter att ha snurrat runt på James Bond Island så var det dags för lite lunch på en annan liten ö.
 
Det var en liten fiskeby som vi hade anlänt till och skulle få lite god mat på. Hade tid att gå runt och titta lite sen också.
 
Efter en timme där så bar det av till ett till litet grottsystem som vi den här gången fick gå igenom.
 
Riktigt fin utsikt ifrån toppen av grottan.
 
Fick en på mig själv också med den fina jobbarhjälmen på mig.
 
Nu var det dags för den sista anhalten för dagen och det stod stranden på schemat. Jag och Niklas var lite adrenalinstinna och behövde något som gick fort. Vi dealade till oss en halvtimmes körning med jetski för halva summan.
 
Jag trodde inte det skulle vara sånt drag i en hyres jetski men vi hade fått ett par nya och jag var uppe i 50 knopp med den.
Djävlar vad det gick, och vilket ax den hade. Att den sen kunde svänga på en femöring gjorde inte saken sämre heller.
Den var så snabb så till och med jag fick ta det lite lugnt. Det var ganska vågigt så jag flög ganska bra när jag drog på och jag hade ingen lust att krascha i 50 knopp så jag tog det lite lugnt här och där när det var som mest vågor.
 
En sån här skulle man ha hemma. Riktigt kul att köra, just det där att den drar iväg så snabbt var riktigt kul. Jag var tvungen att hålla i mig ordentligt för att inte ramla av.
Riktigt bra avslut på en grym dag.

Inga kommentarer: