torsdag 15 december 2016

Halt och fint ute i skogen

Blev lite jobbpendling idag. Hade inte satt på dubbdäcken än. Det brukar oftast gå bra så länge det inte är blankis och jag har skapligt lågt tryck i däcken.
Men idag var det på gränsen.
 
Blev till att hålla tungan rätt i mun. Lyckades hålla mig på hjulen hela vägen till jobbet.
Var riktigt fint väder ute och lagom kallt också.
 
På vägen hem tänkte jag testa nya Fiskartorps banan men den var alldeles för halt att köra utan dubbdäck idag.
Jag for runt som en snorloska och vågade inte dra på ordentligt då jag inte hade något fäste.
Körde knappt ett halvt varv på banan innan jag gav upp. Det var lite för halt för att det skulle vara kul att köra på så jag vek hemåt.
Får nog leta upp ett par dubbdäck om vädret ska fortsätta såhär. Vill ju inte behöva fega för att ta mig runt helskinnad.
 

Inga kommentarer: