fredag 2 december 2016

En tur upp till Big Buddha

Idag blev det en tur upp till Big Buddha. Såg ut och vara en kort tur då vi såg templet ifrån hotellet, tänkte nästan springa ditt men det visade vara sig lite längre då vi var tvungna att köra runt för att komma fram.

Vi testade den lilla inhemska taxin bara för att det var lite kul.
Blev dock lite trångt med barnvagnar och allt.
 
 
Vi kom upp efter ca 30-40 minuter och det lätt verkligen som taxin skulle dö i de branta backarna.
Men upp kom vi och det var en fin utsikt.
 

Var ett ganska stort tempel och det gick att gå runt allt och även in i Buddha templet.
 
De hade även lite olika utsiktsplatser och en av dem hade små apor som var ute i det vilda helt live så det var lite kul att se.
 

På hemvägen så tog jag chansen och körde lite fyrhjuling. Vi hade kört förbi några sådana stånd och det ville jag såklart testa.
 

Jag hade turen och fick köra själv med en ledare så då fick jag tillstånd att gasa på lite. Jag såg hur de andra grupperna kröp fram i snigelfart så det var tur att jag fick köra ensam.
Fick till och med komma ut på de svårare stigarna som inte de andra kunde köra så det var helt klart värt pengarna.
Han såg väl att jag hade ganska bra spårval så jag fick väl lite mer fria händer att gasa på.

De fanns stackars elefanter där också. Kul och se men inget jag ville betala för då de behandlas så dåligt. Vill ju inte uppmuntra och finansiera elefanter i fångenskap.
 

På kvällen blev det en kort löparrunda upp till Karon Viewpoint och tillbaka.
Shit den baken var brant. Kommer ha så grym träningsverk om några dagar.
 

Inga kommentarer: