fredag 4 november 2016

Uppladning inför Smécrossen

Idag blev det lite lugnare cykling. Körde lite jobbpendling för att väcka benen lite till morgondagens Smécrossen i Eskilstuna. Blev några korta spurter för att vecka benen lite till jobbet.

Var och hämta CRT teamets fina Dacia Logan MCV hemma hos Anders i Täby.
Blev en vända till Cykloteket i Häggvik för lite finjustering av crossen inför helens tävlingar.

Sen var det bara att rulla hem och packa inför morgondagen. Det ska bli runt 1+ grad men ingen regn eller snö om man får tro Klart.se så med lite tur kan det vara hårdpackat och fint i morgon. Men det verkar som det kommer vara en del sandhinder och man ska tydligen upp en bit i slalombacken där också så det kan bli en ganska hård bana.
Blir första gången jag kör cross där så det ska bli kul att testa en ny bana. Det var ett gäng med år sen jag körde XC där. Undrar om det kan vara så länge sen som sent 90 tal. Tror det var en XC cup som gick där förut som gick upp och ner för slalombacken som var grymt hård.

Har packat ner en del varma kläder så jag inte skall behöva frysa. Kommer nog inte bli till att åka i kortbrallor i morgon som på de andra crossrejsen som varit.






























Nu är det bara att hoppas att jag får sova i natt så jag har lite krafter inför morgondagen.

Inga kommentarer: