tisdag 8 november 2016

Hämtat en S-Works Epic FSR DI2 på Cykloteket

Fick medelande idag att nästa års tävlingshoj hade kommit. Det var min Specialized S-Works Epic FSR DI2 som hade kommit till Cykloteket Västberga.

Åkte ditt direkt efter jobbet för att hämta ut den och montera ihop den. Jonte och Co på Cykloteket var snälla och lätt mig montera den hos dem i Västberga. Underlättar och ha tillgång till en professionell verkstad med alla verktyg och allt.







































Blev riktigt grymt när det började bli färdigt. Det här är första gången jag kommer tävla med Shimanos XTR DI2. Kommer bli riktigt kul att testa elektriska växlar. Det sägs att de skall ha bättre precision och växla snabbare och det är ju alltid bra. Sen skall de även vara självjusterande.































Blir inte mycket som går att byta på den här cykeln för att göra den grymmare och lättare. I stort sett allt är bland det lättaste som går att ha om man även vill ha tillförlitliga prylar som håller för hård körning.
Det enda jag kommer byta är styrstam och skivorna för att få en bättre sitställning och för att i Sverige behövs inte 180mm skiva fram, inte på långloppen i alla fall.






























Nya Epic:en har ju 2 dellat fram också. Är inte helt säker på hur jag vill göra med det. Det sitter ett snorlätt RaceFace Next SL vevparti på och den är ju lätt att förvandla om till singelklinga.






























Dessutom så är det ju bara ett växelreglage på styret så det enda jag behöver göra är att sätta på en NW klinga där fram och ta bort framväxeln så är det klart.
Får se hur jag skall göra där. Har inte riktigt bestämt mig än. Kan ju vara ganska skönt ändå med 2 klingor där fram ibland.

Inga kommentarer: