fredag 11 november 2016

CX SM i Eksjö blir inte av för mig

Ja de flesta är väl borta i Eksjö och laddar för CX SM. Själv känner jag mig inte riktigt i form för att det skall vara värt att åka ner ditt. Har varit borta ifrån familjen alldles för mycket så det kändes bättre att vara hemma.
Jag har inte fått några tubhjul heller som jag väntat på ett bra tag och jag vill ju inte ge konkurenterna hur mycket handikapp som helst. Så det blir till att ha det skönt här hemma och få vila upp sig för en gångs skull.

Blev lite träning för mig idag. Tog crossen till jobbet. Tänkte jag skulle försöka se om det gick att köra min vanliga runda runt Edsviken men där var det kört. Trodd det skulle vara lite mer hårdpackat men hjulen skönk igenom så det var inte lönt att köra för då hade jag fått springa halva vägen.




På hemvägen gick det lite bättre i alla fall att köra runt Hagaparken. Trodde det skulle vara halare ute idag då det var ganska kallt men en del av snön hade smällt. 
Men på vägarna var det inga problem att köra men på stigarna som inte var ploggade var det lite värre. Det var riktigt smalt spår som var uppgått och det var så groppigt så det var riktigt svårt att hålla sig i spåret. Grymt bra teknikträning och riktigt kul att köra i.







































Dock blev det lite för mycket sorbetsnö på slutet så där blev det mer gå än cykla så jag fick vända tillbaka.







































Blev lite över en timmes körning så det tog runt 10 miuter längre än i vanliga fall. Inte så farligt ändå med så mycket snö. Blev riktigt bra crossträning också.

Nu när det är helg och jag kan ta sovmorgon så passade jag på att spela lite på kvällen.
Blev lite Starv Wars Battlefront. Grymt roligt att fördriva lite tid på.


I morgon ska jag testa på lite löpning. Får se hur det kommar att gå.

Inga kommentarer: