torsdag 3 november 2016

Blev ett kort pass på 10x1 minut på 500-510 watt

Tog mig i kragen ikväll och hoppade upp på Monarken.
Fick bli ett kort och hårt pass. Kände mig fortfarande ganska seg men tänkte jag skulle försöka mig på 10x1 minut på lite över 500 watt.
Började på runt 510 watt körde på och det gick ganska bra. Men efter 8 intervaller så var jag i stort set rökt.
Det tog nästan tvärslut där.

9:e klara jag precis på 500 watt men fick stå och spurta de sista 10 sekundrarna.
När jag väll får börja stå så brukar det vara skört på nästkommande intervaller.
Så blev det också här. Lyckades hålla lite över 30 sekunder över 500 watt men sen var både ben och huvud helt rökt och jag fick vika ner mig.

Ja jag hoppas jag hinner sova lite till helgen här så jag kan få tillbaka lite kraft.

Inga kommentarer: