söndag 23 oktober 2016

Uppsalacrossen

Var lite osäker på om jag skulle köra Uppsalacrossen idag då formen igår var helt katastrof då jag inte sovit så mycket den närmsta tiden. Fick dock en härlig sovmorgon till kl 10:00 idag. Eller sovmorgon och sovmorgon jag behövde inte stiga upp ur sängen förens kl 10 i alla fall.

Tänkte att jag skulle testa att köra i alla fall då det är grymt kul med cross och jag hade nog inte kommit ut och tränat om det inte var tävling då vädret var ganska blött här ute.

Kom till tävlingsområdet lagom till herrelitens start och hämtade nummerlapp och sprang runt och hejade på min lagkamrat Martin Eriksson.
Här har vi tätten efter första varvet.

Martin låg bra med i andragruppen och körde fint på de tekniska partierna.






















Det gick fort där framme då Emil Linde och Henrik Jansson krigade om positionerna.






















Norska Fredrik Haraldseth var länge med i tättgruppen och kriga men fick bakväxel strul och var tvungen att rulla in i depå och byta cykel.






















Martin körde på bra bakom huvudklingan och började avancera på slutet.






















På sista varvet så ökade tättrion och det gick i ett rasande tempo. Henrik Jansson fick en liten lucka till Emil Linde och David Eriksson. David lyckades köra om Emil på slutet och fick några sekunder till godo.






















Martin avslutade riktigt bra och lyckades spurta till sig en grym 4:e plats i det starka startfälltet precis före Polska Karol Michalvski och Norrmanen Fredrik Haraldseth som hade fått problem med cykeln förrut.






















Resultat för Uppsalacrossen herrelit finns här.
Sen var det min tur att starta vid 14 tiden. Fick till en ganska bra start idag också. Kände att jag var lite piggare idag för nu orkade jag hänga på bättre. Hamnade tillsammans med teamkompisen Mats Allerstrand och vi låg och fightades i stort set hela tävlingen. Han var lite starkare än mig men jag lyckades köra ikapp i kurvorna och på de hala partierna.
Var riktigt kul att jaga varandra. Mats la dock in en grym stött i mitten på sista varvet och jag orkade inte riktigt hänga med.

Jag började komma ikapp lite på slutet när man skulle ner mot målet på de branta serpentinerna men lyckades inte komma ikapp helt.
Sladdade in på en 13:e plats. Trotts att det var en hårdare bana idag som inte riktigt passar mig med en massa springbackar och mycket upp och ner så var jag nästan 2 minuter snabbare idag jämfört med tätten mot igår.
Där ser man hur viktigt det är att få sova ut lite. Resultat ifrån A-klassen på Uppsalacrossen finns här.

Kul och få ett kvitto på att jag inte är helt under isen också och att det måste till lite mer sova bara.

Inga kommentarer: