söndag 16 oktober 2016

Stockholm CX cup final i Sköndal

Idag var det sista tävlingen i Stockholm CX Cup. Det var en helt ny bana med massor av snäva kurvor och mycket med igångdrag.
Det var ett riktigt stort startfält idag med ca 30-40 åkare i min klass. Jag hade cyklat ditt för att få lite distansträning. Typiskt så var det värsta motvinden hela vägen så istället för den vanliga timmen det brukar ta dit tog det 1:10 nu.
Lagom pigg när jag kom ditt.





























Idag så kom jag inte iväg så bra i starten. Så det blev till att föröka jaga och tränga sig förbi i de tighta kurvorna.


Mina ben ville verkligen inte vara med idag. Hade inga krafter alls och jag var helt kass i igångdragen. Det var inte så lyckat när det var kurvor typ var 10:e meter. Det verkar som min återhämtning inte är den bästa nu. När jag tränade mer förut så kunde jag köra 2 race på en helg och nästan köra bättre dag 2. Nu är jag helt slut efter en tävling.

Sen har det nog mycket att göra med att jag aldrig hinner sova nu för tiden när jag har 2 små barn att ta hand om. Oskar är ju i det stadiet då han kommer in på natten och krypper upp hos oss. Han är jättegullig och försöker smyga in ostört. Så långt är allt bra men sen när han ska lägga sig så krypper han upp på min mage och lägger sig och det går inte lika obemärkt förbi.

Kommer inte ihåg senast jag fick sova mer än 7 timmar på en natt. Brukar bli 5-6 timmar i vanliga fall och det är inte optimalt om man vill återhämta sig.

Jag vakna till liv lite på slutet som vanligt och kund gasa på lite mer.

Var dock riktigt akterseglad vid det tillfället så jag kom inte ikapp några. Utökad lite till de bakom mig och fick mitt snabbaste varv då. Dock så var mina tider på varven riktigt långsamma.
Hoppas kunna sova lite mer till nästa vecka så jag kan återhämta mig någorlunda till Stockholm SWE Cup nästa helg.
Det är verkligen dag och natt mellan mina bra och dåliga pass nu för tiden. 
Här har vi toptrion för dagen.

Snabba killar med bra teknik. Kangas bröderna var de ända som kunde hoppa över hindrena idag, riktigt grymt.
Jag klarade det innan de höjde hindrena med 1 dm. Vågade mig inte på det nu då jag inte tränat så mycket på det sista tiden.

Inga kommentarer: