fredag 14 oktober 2016

Läkarbesök och alternativträning

Idag fick det bli lite alternativträning. Skulle till läkaren på morgonen för att se hur mitt blodsocker såg ut och lite andra värden ifrån mitt senaste blodprov så det blev ingen cykling till och från jobbet.
Hade lite högt HBA1c sen var mina kolestrol värden bra för en vanlig människa men för mig med Diabetes så var det tydligen på gränsen.
Hade även fått lite äggviteämnen i urinen som dock kunde bero på att jag tävlat 2 dagar i rad så det skulle inte vara någon fara då de värdena varit bra förut.

Måste dock se till att äta lite bättre så inte mitt blodsocker skenar iväg. Det kan vara lite svårt ibland då blodsockrt kan stiga när jag kör riktigt hårt. I vanliga fall är det tvärt om men just när jag ligger över tröskeln och inte kör så lång tid så kan levern skicka ut sin reserv för att förbereda inför svällt och då drar blodsockret iväg. Blir lite konstigt när jag varit te och kört stenhårt och så är blodsockret högre när jag kommer hem än innan jag börja trots att jag inte ätit någonting.

Det går inte att göra så mycket åt det heller då jag inte vill ta insulin när jag ligger bra till innan träning med risk för att jag får en inslinkänning under träningen.

Gick igenom lite om insulinpump också så nu står jag i kö för en sån också. Vet inte riktigt vilken modell jag vill ha. Helst ska den vara så liten så möjligt men samtidigt skulle jag vilja kunna se blodsokerkurva på den och trender på om det går uppåt eller neråt. Får se vad det blir sen för det verkar vara ganska lång väntetid.























Blev lite träning på kvällen sen. Testade lite alternativträning nu under crossesången och gick ut och sprang lite i 5 km. Blev en ganska lugn vända ner till Edsviken och sen längs vattnet och uppför Strandvägen där jag brukar köra 30 intervaller på cykeln.






































I morgon blir det cross tävling borta vid Tullinge. Ska bli kul och köra cross igen.

Inga kommentarer: