lördag 8 oktober 2016

Hagströmska CX Pokalen

Idag var det dags att premiär köra min Specialized Crux Expert X1 på CX cupen. Det var en ny bana för mig i Falun nere vid Regementet.
Det var en riktigt kurvig bana och inte så många backar så det passade mig bra.
Hade tyvärr inte kört de första CX cuperna i Göteborg så jag hade inga poäng och fick starta bland de sista.

Kom iväg ganska bra i starten och lyckades avancera mig upp bra de 2 första 2 varven. Var många tighta kurvor som jag kunde tjäna in lite tid på i början.


Blev lite trött av allt jagande och tappade en del i mitten av loppet. Tog på krafterna att försöka ta sig förbi på den kurviga banan.




Försökte hålla ett jämt tempo och köra mitt eget race sen då jag kände att jag gott på rött lite för länge.
Började avancera lite på slutet men hade tappat för mycket i mitten av racet.


Ut på sista varvet så var jag lite för snabb in i en kurva och framhjulet släppte och försvann. Gick i backen men det var ingen fara.
Tappade bara en placering som tur var. Var nästan påväg ikapp men han inte spurta om innan målgången.





Inga kommentarer: