söndag 25 september 2016

Lidingöloppet 30km

Idag var det dags för Lidingöloppet 30km. Jag skulle inte själv springa utan jag var där med resten av CRT MTB teamet och hjälpte Enervit att langa dricka till de som hade beställt.





























Vi stod efter ca 20km så där hade det blivit en ganska stor spridning mellan löparna. Här har vi ledaren som springer i en väldans fart.






























Resten av toptrion inte allt för långt efter. De springer typ lika fort som man själv cyklar på långloppen.




























Det var kul att se alla olika löpstilar som folk hade och hur de hade lagt upp loppet.
En del var väldigt långt framme placeringsmässigt där vi stod men hade nog gott ut alldeles för hårt. För det gick inte jättefort när de kom förbi oss och blicken var väldigt dimmig.

Sen var det många som var helt tvärt om som verkar ha gott ut lugnt alternativt startat i fel stargrupp och efter 2 mil fått upp ångan och gasar på riktigt ordentligt.

Riktigt starkt av alla motionärer att ta sig igenom också. Många verkade inte ha sprungit många mil innan men hade ändå humöret på top och knatta på så gott det gick. Det är nog den största prestationen egentligen. De snabba kommer oftast alltid igenom i någorlunda bra skick bara att tiden kanske inte alltid motsvarar förväntningarna.
Medans de som kanske slagit vad på jobbet och inte sprungit en meter innan lär få det väldigt jobbigt och samtidigt få vara ute och slita minst den dubbla tiden.

En som jag också blev imponerad av var Aron som körde rullstol. Det kan inte ha varit lätt i de där backarna, riktigt starkt jobbat.






































Vi var kvar där tills de drog repet vid 17:00 sen blev det snabbt iväg till mina föräldrar för en god middag och hämta småttingarna som pappa och mamma varit snälla att ta hand om medan jag varit borta.

När jag kom hem sent på kvällen upptäckte jag till min fasa att min plånbok var borta. Ringde runt för att se om någon hittat någon och spärrade mitt kort.
Tänkte sen att jag gör ett försök att åka ut till Lidingö för att se om den kan ha ramlat ur där vi stod och langa. Vi var ju typ sist därifrån så med lite tur kanske den skulle ligga där om ingen snott den.

Det var så klart tomt där. Jag hade ju en del värdesaker i plånboken så när jag var påväg hem igen så tänkte jag att jag kan göra en sista check vid parkeringen.
Och vilket djävla flax jag hade idag då. Den låg precis där jag hade parkerat bilen förut. Fattar inte hur den kan ha ramlat ut där men grymt skönt att jag hitta den.

Inga kommentarer: