torsdag 29 september 2016

Jaha då är man med ett ProShip Flex timing chip ifrån MyLaps

Jag har ju inte köpt något eget chip förrut då det i stort set bara har använts till SM och någon enstaka crosstävling. Men nu när jag äntligen har fått en cross i tid så tänkte jag köra lite fler tävlingar.
Tänkte i alla fall köra de CX cup tävlingar som är i närheten av Stockholm.

De behövs ju även till alla landsvägstävlingar nu för tiden också så det var lika bra att skaffa ett.
Lite snopet att de börjat med leasing nu bara. Först ska man köpa chipet sen ska man betala för att använda det också.
Är inga stora summor i sammanhanget så jag skall inte gnälla men lite undrar jag vad jag betalar för.
Hoppas att resultat och sånt kommer upp snabbt nu när nästan alla tävlingar som inte är långlopp har börjat använda My Laps.

Min fina Specialized Crux har nu fått denna lilla transponder på sig.






































Skulle vara grymt om den kunde fungera som GPS också ifall man skulle ha oturen att få cykeln snodd. Det borde ju gå att bygga in lätt i den där.

Här hemma har det varit lugnt annars idag. Blev ingen träning för mig då jag har vilovecka nu.
Vädret börjar bli lite kallare och tråkigare nu också.
Det märktes på Emilia för hon tog fram både vantar och mössa idag och satte på dem helt själv.
Blev lite galet i början.


Men sen fick hon till det.

Inga kommentarer: