tisdag 27 september 2016

Idag blev det inkörning av min Specialized crux Elite X1

Ja då var premiärturen avklarad på min nya Crux. Riktigt kul att komma ut och köra lite cross igen. Vädret kunde inte bli bättre heller med 18 grader och sol. Varmt och fint så sent in i september.
Blev den nya fina vägen längs vattnet till jobbet.





























På hemvägen så var det dags att köra lite intervaller. Det var träning ute vid stora skuggan så nu var det dags att köra in Cruxen ordentligt. Blev ett ganska stort gäng som hade samlats där så det var kul med lite uppslutning här på norra sidan stan också.





























Vi började med träning av starter där vi skulle försöka ta starten och hålla det ett kort varv. Första varven var jag lite seg och jag visste inte riktigt hur cykeln skulle gå i kurvorna.
Men på slutet fick jag upp farten och lyckades ta några spurter.

Vi fortsatte sedan med en övning på en kort bana där man skulle köra 2 och 2. Man startade på var sin sida av banan sen skulle man försöka köra ikapp varandra under 1 minut.
Var riktigt jobbigt med många igångdrag.





























Sen blev det backträning där vi skulle springa upp för en backe och sen cykla ner och vända och repetera 6 gånger.

Efter det så blev det lite kurvträning där vi körde ett kort varv där mycket gick på skrå och var feldosserat. Bra och få testa festet i däcken och se hur mycket man kunde pressa i kurvorna.

Vi avslutade med lite bannyhop. Där var jag riktigt kass. Fick ofta upp framhjulet bra men drog ner hindret med bakhjulet. måste verkligen öva mer på det. Var alldeles för ovan att hoppa med crossen. Tror jag hade ganska bra höjd i hoppen men var dålig i tajmingen. Jag vill ju helst slippa springa när jag skall tävla då man kan tjäna en del på att slippa kliva av och på. så det finns lite att öva på.


Inga kommentarer: