måndag 26 september 2016

Blev ett par Shimano XTR pedaler till min Specialized Crux

Var förbi Cykloteket i Västberga idag för att köpa ett par pedaler till min Specialized Crux. Sålde ju iväg alla pedaler jag hade med cyklarna och hade inga extra. Så det fick bli ett par nya Shimano XTR pedaler.





























Så nu är min Crux redo för race. Ska nog bli premiärtur på den i morgon. Har försökt att ställa in sadel och styre så gott det går men det brukar alltid bli någon justering någon mm hit eller dit när jag väl börjat köra sen för att få in den perfekta sittsälningen.
Förra året hade jag en kortare styrstam på men det känns i första testen som om styret som sitter på nu är lite kortare eller om det är handtagen som är kortare.  Jag får se hur jag gör efter att jag tränat några gånger på den. Det gör en ganska stor skillnad att kapa en cm på styret tycker jag så jag får nog köra fram och tillbaka några gånger.





























Blev lite träning idag också. Dock bara lättare pendling till och från jobbet. Kände mig ganska trött och seg så det fick räcka att bara köra den enkla vägen. Det blir ju 4 mil tur och retur så lite träning blev det i alla fall.

Inga kommentarer: