onsdag 10 augusti 2016

Packat och kart inför Cykelvasan i helgen

Idag blev det jobbpendling med racern. Körde några spurter påväg till jobbet men det blev inga riktiga maxningar då jag hade en matlåda som jag satt innanför tröjan som höll på att skaka runt när jag ställde mig upp och försökte ta i.
Fick i alla fall upp effekten till 1226 watt trots att jag halvsatt ner och försökte hålla lådan på plats.

Skulle hämta CRT Teambussen efter jobbet så det blev en lugn vända till Täby för att hämta ut den. Nu har det blivit packa inför Cykelvasan. Blev tvätt av alla cykelkläder då jag inte hunnit med det förrut. Har fixat till min Specialized EPIC så den går som ett skållat troll på lördag också. Blev grundlig tvätt och byte av bromsbelägg då de började bli lite slitna.

Sen är det här med utväxling. Cykelvasan har inte många uppförsbackar men den har många snabba partier. Original satt det en 30 klinga fram på Epic:en likaså på min Stumpjumper. Det var jag väldigt glad för när jag var i Kina för där var backarna brutalt branta.

Men här i Sverige finns det inte så branta backar i alla fall inte så långa och branta. Har kört på 34 klinga på Epic:en men kände att det kunde vara på gränsen till för litet till Cykelvasan så jag satte på en 36:a. Inte så mycket större men gör förhoppningsvis så jag slipper spinna ur allt för mycket.





























Vet att en del har satt på 38 och till och med upp till 40 men jag resonerar som så att utförsbackarna som är så snabba oftast inte är det en längre tid och då kan det till och med vara lite skönt att spinna ur benen eller bara ligga på rulle.

Jag har inte riktigt skänt att jag har tappat utför för att jag har för liten klinga så jag tror det räcker bra med en 36:a för mig.
Nu skall allt vara klart med både cykel och packning så i morgon bär det av till jobbet och sen direkt till Lindvallen.

Inga kommentarer: