onsdag 3 augusti 2016

NICK spåret 1,5 varv med Stumpjumpern

Idag blev det jobbpendling igen. Tog min Stumpjumper hardtail och körde väldigt lungt till jobbet för att försöka skvalpa ur allt ur benen sen gårdagens hårda intervaller.

På hemvägen tänkte jag ta något varv på NICK spåret och se vad jag kunde ta för någon tid med hardtailen.





























Redan de första 100 metrana kändes det riktigt segt. Det är verkligen skillnad på Hardtail och FS också. Jag är ju van vid min heldämpade EPIC och den flyter ju igenom det mesta stöket.
Nu fick jag vara mycket mer aktiv och det kändes som det gick mycket långsammare när det slog så dant och jag inte fick det där riktiga flowet.





























Det blev 1,5 varv på raken och jag försökte ta i så gott jag kunde men det kändes som jag inte kunde trampa lika mycket med HT:n som med FS:en plus att jag kände mig riktigt seg efter gårdagen också.
Trodde inte jag skulle klara under 30 minuter men när jag ladda upp till Strava så var tiderna helt OK ändå och jag fick till och med personbästa på starten ifrån Ursvik.






































Får dra ditt med min EPIC nästa vecka och se om jag kan sätta någon ny rekordtid där.

Inga kommentarer: