lördag 6 augusti 2016

Förberedelser inför Finnmarksturen

Nu ska vi åka iväg till Falun för att bo hos min gamla kompis Jocke inför Finnmarksturen i Ludvika på söndag.
Det blir hela familjen som åker så det skall bli kul då barnen kan leka av sig lite med Joakims småttingar.





























Hade från början tänkt åka till Ludvika för att testa lite av banan. Det såg dock ut som det skulle kunna bli regn och jag hade ingen lust att ta med mig extrakläder och hålla på att tvätta cyklar i onödan.
Nu blev det ett väckpass här hemma i solskenet istället. Blev först en sväng uppför Väsjöbacken.
Fick en bra tid där på 3:12, det får jag vara riktigt nöjd med då jag inte gick för fullt då jag ville ha lite krafter kvar tills i morgon också.





























Var fint där uppe på toppen. Det var ett tag sen jag körde backintervlaller här. Det kanske är dags att ta upp det igen.





























Passade på att ta 2 varv på blåa spåret också för att få några minuter till på tröskeln också. Körde först ett lungt varv för att se hur banan såg ut sen blev det ett varv lite hårdare.

Körde inte på max här heller utan det var runt tröskeln och strax under men fick ändå en ganska bra tid på 7:08.
Det är nog en av de bättre tider jag haft för när vi har tävlat har jag fått 6:40 som bäst på Strava men då har vi kört en hel del kortare bana.
Av någon anledning kommer den fortfarande upp på samma Strava segment.





























Nu är vi packade och klara och ska åka upp till Falun och relaxa lite.

Inga kommentarer: