torsdag 7 juli 2016

Snart Mörksuggejakten och XCO SM

Till helgen så går jag på semester i 3 veckor. Då väntar först 5:e deltävlingen i Långloppsccupen iform av Mörksuggejakten i Rättvik.
Den tävlingen borde inte passa mig så bra då det är en stor startbacke och nästan inga tekniska partier.
Men jag har lyckats köra skapligt bra där förut i alla fall några gånger.






















Skulle vara kul om jag lyckas med det igen. Den är rolig den banan trots få tekniska partier, det är många snabba flowiga stigar och snitthastigheten brukar vara runt 30 km/h.

Sen bär det av till SM i Värnamo. Vad jag har hört så ska den vara ganska teknisk och ha många byggda hinder och stenkistor. Och vad jag har förstått så ska den vara väldigt tight och svår att köra om på.
Jag som inte har kört några XCO lopp i år lär väl antagligen få starta långt bak då jag inte har några poäng.
Det gäller att komma iväg bra i starten så jag inte får stå och köa sen vid första hindrena. Kommer bli spännande och se hur det skall gå. Vet inte om mitt resultat ifrån förra årets SM gäller där för då kom jag 10:a och det var ju skapligt bra.

Annars är det bara att gilla läget och gasa på så gott det går. Ska bli kul att åka i alla fall och få testa en helt ny bana som jag aldrig har kört förut.


Inga kommentarer: