måndag 11 juli 2016

Mellanladning i Linköping påväg till SM

Igår så mellanlanda vi i Linköping påväg ner till Värnamo för att köra XCO SM. Sov över hos mina gamla kompisar Mats och Karin för att vila ut lite.
Då jag hade vilodag så passade vi på att dyka lite gran i simbassängen som de har här i närheten.


Lagom tills vi kom fram så börja det ösregna. Det var som tur var ganska varmt ute så vi hoppa i efter ett tag i alla fall.
Brukar vara bra återhämtningsträning och simma och det är bra för min höftböjare också då jag sträcker ut den när jag skall ner i vattnet. Det märktes att det var ett tag sen jag simma för jag hade problem med att dyka 50 meter vilket inte brukar vara några svårigheter när jag har kört ett tag.
Har ju varit nere på runt 25 meters djup förut och då har jag fått stanna för att tryckutjämna och ändå haft luft kvar när jag kommit upp.

Det tog några längor innan jag började känna mig bekväm med att simma 50 meter under vattnet.
Men på slutet så gick det bra som tur var. Tror det är ganska bra avslappningsövning också då jag måste simma ekonomiskt och avslappnat för att kunna hålla andan så länge.

Hoppas det går att överföra till cyklingen också så jag kan spara så mycket krafter så möjligt men ändå köra fort.

Tog en liten lunch därborta när solen titta fram igen.





























Blev en fin dag här i Linghem och vi promenerade lite runt ett slott här i närheten också. Småttingarna fick springa av sig lite och klättra upp och ner på stigarna och bergen som fanns runtomkring.





























Emilia tycket det var roligt och klättra runt och verkade ha hur mycket energi som helst på att springa runt.






































I Morgon drar vi vidare till Värnamo för att testa på banorna till XCO och XCE SM.

Inga kommentarer: