lördag 28 maj 2016

Långa Lugnet blev tyvärr en DNF

Ja det blev ingen hitt det här. Jag kände i fredags att jag inte var helt frisk men dum som jag är så ville jag testa att åka till Falun för att köra Långa Lugnet i alla fall och hoppades på att jag skulle bli bra under natten.
Min förkylning har gott lite fram och tillbaka och jag är väl lite för snabb på att börja träna innan jag hunnit bli helt frisk.
Ibland så brukar faktiskt förkylningen försvinna för mig när jag har fått komma ut och köra lite så jag hoppades väl lite på det den här gången också.

Gick i alla fall upp och förberedde mig och åkte ut till Lugnet och satte upp tälten.





























Bestämde mig sen för att jag skulle testa att starta och se hur det kändes när jag ändå hade tagit mig upp till Falun.

Det gick väl sådär kan jag lugnt säga. Jag stod som parkerad i startbacken och orkade inte hänga med för fem öre.
Försökte dumt nog att köra vidare, banan är ju så rolig och jag hatar verkligen att bryta. Kom med i någon halvsnabb grupp och vi körde på. Vågade inte ta i uppför och hade inga krafter för det heller utan jag försökte släppa på lite utför för att hänga med.

På slutet av sista loopen så låg jag först på ett litet tekniskt parti och då var det en som försökte köra om på det mest smala och hala stället som fanns på hela stigen. Det gick naturligtvis inte utan han körde in i mig så vi båda krascha och höll på att dra med oss hela klungan.
Som tur var skada sig ingen och vi kunde fortsätta.

Där så bestämde jag mig för att det är dags att kasta in handuken. Höll så låg fart så jag till och med börja frysa. Kom till den nya roliga nedförslöppan innan varvning och försökte släppa på lite för den var grymt rolig att köra men sen när jag kom till målområdet så var det bara att kliva av och gå och duscha och bli varm igen.

Stannade kvar och såg målgång för damerna och herrana.
Det var Jennie Stenerhag som tog vinsten i damelit.





























I herrelit så var det Mathias Wengelin som tog vinsten.





























Angelica Edvardsson kom på en fin 5:e plats





























och Martin Eriksson körde riktigt bra och kom in på en 7:e plats





























kort efter kom Isak Nordin som hade kört upp sig bra på slutet och var bara några sekunder efter Martin och kom på en fin 8:e plats





























Så här såg pallplatsenra ut i damelit.





























och herrelit såg ut såhär.





























Fullständiga resultat för Långa Lugnet finns här.

Inga kommentarer: