torsdag 19 maj 2016

Dacia event och test av nya Renault Talisman

Ikväll var det Dacia Renault event på Stora Brännbo Konferens och Hotell i Sigtuna. Det var totalt runt 150 pers ifrån hela Renault/Dacia koncernen som hade lite teambuilding där.





























Vi ville såklart hjälpa till med lite cykling så alla som ville fick hänga på en liten tur och kunde låna fina cyklar och hjälmar ifrån Cykloteket.





























Det blev nog runt 25-30 pers som ville ut och cykla så det var kul.





























Vi dela in oss i 2 grupper och skulle sen ut och testa lite stigar ute i Hällsbo.





























Sladda runt i ca 1 timme på torra fina stigar och det verkade riktigt uppskattat och att vi höll lagom nivå på cyklingen.

Sen skulle gänget käcka middag och då fick jag ärran att testa den splitternya Renault Talisman som precis har börjat säljas i Sverige. Det är en helt ny bil och platform som skall ta sig in i Passat och V70 segmentet.





























Jag kan säga att den väckte riktigt  ha-begär. Den kändes väldigt premium.
Det var det där härliga suget när man stängde dörren och det var riktigt sköna stolar som man kunde ändra elektriskt åt alla håll och kanter.
Intriören var verkligen i min smak med en stor skärm där det går att styra det mesta och en liten joystick vid mittenpanelen.






























Det verkar gå att lasta in väldigt mycket där bak med sättena fällda också. Jag satt bra och hade gott om benutrymme även fast jag dragit bak framstolen lite mer än vad jag gör i vanliga fall.





























Fick även ta en testtur. Den var tystare än vad jag trodde den skulle vara och det hördes knappt något vägljud alls när jag körde. Head-up display kommer mer och mer nu och även Talisman hade en sån liten fin feature.





























Talisman var utrustad med ett fin BOSE ljudanläggning också med 12 högtalare och Renaults R-Link 2 verkar riktigt lovande där man lätt kan styra allt ifrån den stora 8" display:en.
Fint ljud och många fina finnesser.

Det roliga är att den bara kostar från 229900:- och då är den redan skapligt utrustad ifrån början.

Vi har ju börjat snegla på lite större bil då det börjar bli trångt med 2 barn och barnvagn och cykel och det här blev genast en het kandidat.
Finns en 200 hästars version för 296900:- som i stort set har all utrustning som den här hade och det räcker och blir över.

Kanske blir ett köp till nästa år.

Inga kommentarer: