lördag 7 maj 2016

Då var Lidingöloppet MTB avklarat

Idag var det dags för årets första Långlopp. Det var Lidingöloppet MTB som gick av stapeln med start kl 12:00 och 63 km som skulle köras på en kuperad banan med en massa kurvor.
Vi i CRT hade en riktigt stor laguppstälning med ca 20 åkare totalt.





























Vi hade fått våre nystripade Dacia Duster bilar uppstälda också. Ser riktigt grymma ut. Ska bli kul och testköra den senare då vi kommer ha dem till tävlingarna i år.





























Vädret kunde man inte klaga på idag. Riktigt skönt med sol och värme. Äntligen kan jag köra med kortärmat och kortbent utan att frysa ihjäl.





























Jag fick stå i andra led i år och fick till en ganska bra start. Hamnade i andra gruppen med Per Rönmark och Per Strömblad och ett helt gäng till. I början drog Per Rönmark väldigt mycket och gick ut på en lång soloförning ett tag.

Vi kom ikapp efter ett ganska bra tag och då var det inte riktigt någon som ville dra. Det blev jag och 2-3 till som drog i stort sett hela tiden medan de andra låg på rulle och tog det lungt.

Det var svårt att göra något ryck då det inte var så tekniskt. Det blev några mindre luckor på de skarpa och lite knepiga kurvorna men det gick snabbt och ta igen.

När vi kom till springbacken så fick jag en liten störe lucka då jag lyckades cykla upp medan många andra gick så jag försökte köra på lite men såg ingen framför mig som jag kunde köra ikapp så det blev till att vänta in klungan igen.

När det var ca 10km kvar så fick jag jordens kramp i högerbenet och fick koppla loss ifrån pedalen och skaka runt benet lite. Det hjälpte lite gran men jag kände att jag inte kunde gå på för fullt.

När det var ca 5 km kvar så kom en riktigt brant och halvlång backe och där ryckte 5 stycken ifrån.
Jag lyckades inte köra ikapp och de bakom tappade också.

Försökte mata på s gott det gick och jag började komma ikapp lite när det blev mer tekniskt men jag nåde inte hela vägen fram.

Kom in på en 26 plats totalt på tiden 2:16:08 så det får jag vara riktigt nöjd med. Det är min snabbaste tid hittils på Lidingöloppet MTB. Fullständiga resultat finns här.

För resten av Teamet gick det riktigt bra också. Lars Bleckur gick och vann herrelit i en snygg spurtstrid.





























och Angelica Edvardsson kom på en fin 3:e plats i damelitklassen. En riktigt bra start för Cykloteket Racing Team.





























Nu är det middags dags och packning inför MTB EM i Husqvarna. Ska bli kul och åka ditt och se världseliten köra.

Inga kommentarer: