lördag 16 april 2016

Vinst på Kepscupen i Flottsbro idag

Nu är det finalhelg och först ut var det Spårvägen CF som hade hand om kepscupen i Flottsbro idag.
Det var en riktigt teknisk bana med mycket hala stenar och rötter så det passade mig bra.
Starten gick uppför halva Flottsbrobacken för att sen gå in på en riktigt tight och stenig singeltrack.
Det gällde att vara långt framme där om man inte ville bli stående.
Var ett ganska långt varv idag så vi i H40 skörde bara startloopen + 3 varv.

Idag lyckades jag faktiskt med en riktigt bra start och körde upp mig ganska snabbt i backen.
Hamnade med Magnus Lindfors och vi låg och fightades på det första varvet.
Foto Bang Engström


























Lyckades köra ifrån på 2:a varvet men hörde att teamkompisen Hans Mård hade kommit ikapp och flåsade mig i nacken.
Han låg bakom hela tiden och gjorde inget direkt för att komma om.
Ut på sista varvet så blev det lite mer stressigt då jag vet att Hans brukar avsluta riktigt bra. Lyckades hålla honom bakom mig och jag hoppades att han inte skulle orka köra om i sista branta backen för då skulle det vara kört för mig.

Vi kom till backen och jag försökte hålla ett högt och jämt tempo och lyckades hålla Hans bakom mig hela tiden.
Nu var det bara teknisk singeltrack hela vägen till mål så nu gällde det att inte klanta till sig.
Det hade börjat regna en del så alla stenar och rötter var grymt hala. Gjorde en del misstag och halkade ur och fick några stopsladdar så jag trodde Hans skulle komma om. Det var dock trångt så han lyckades aldrig komma förbi så jag kunde spurta i mål som vinnare i H40.

Riktigt kul att få en 1:a plats tillslut.

Inga kommentarer: