söndag 17 april 2016

Stora finalen i Kepscupen i Rönninge blev en 1:a plats för mig

Idag var det den stora finalen i den så prestigefyllda Kepscupen som har funnits med här i Stockholm i 23 år. Det är hit alla åker för att testa formen inför sesången. Det flesta elitåkare av rang har kört Kepscupen någon gång då det är det perfekta tillfället och se om träningen gott bra.
Men det är ändå en härlig blandning av nybörjare, motionärer, veteraner och elitåkare, alla har en klass som man passar in i.

Idag skulle vi köra 4 varv på en ganska snabb men ändå skapligt teknisk banan. Det var lite mer grusvägar på den här än de andra kepscuparna men det var kurvigt och mycket små upp och ner så det var inget jag tänkte på då de gick så snabbt.

Jag fick till starten bra idag med och gick ut som total 5.a riktigt nöjd med det. Hamnade med Magnus Lindfors idag igen och han låg och flåsade mig i nacken de första 2 varven men sen krockna han. I stället kom Eric Herlitz och hängde på ett varv men sen tappa han kontakten.
Kändes riktigt bra idag och jag lyckades hänga på i backarna riktigt bra så det var skönt.






































På sista varvet så var jag ensam och hade bara elitåkare framför mig och Johan Possman som jag inte var långt ifrån att köra ikapp idag också. Han kör dock H30.
Såhär kul är det att cykla i skogen, var så roligt så jag tog ett extravarv.






































Kom 1:a idag med en ganska stor ledning och vann även totalen i kepscupen i min klass så vi fick de här åtråvärda kepsarna i pris så den skall läggas i den fina samlingen av priser som jag har samlat på mig genom åren.





























Det verkar som de där kilona jag har tappat har gjort susen då jag inte har ökat i effekt. Att några kg kan göra så mycket. Får se om jag orkar gå ända ner till 75 och behålla uteffekten då kanske jag kan hänga med ordentligt uppe i toppen av min klass. Får se om jag kan vara så disciplinerad för att öka styrkan verkar ganska svårt för mig då det inte hänt så mycket de senaste åren.
Dock har jag tränat mindre och mindre så jag har helt klart blivit effektivare.

2 kommentarer:

Martin S. sa...

Kung Per 2016!

Per Kumlin sa...

Tacka, ja det ha gott bra hittils hoppas det fortsäter så